Yemek tarifleri

17 Eki 2009

FIRINDA LEVREK






Epey uzun bir ara oldu.Artık üşengeçlikten mi desem bilemiyorum.Kızımla ilgilenmek o kadar çok vaktimi alıyor ki anlatamam.Doğrusu hem çalışıp hem çocuk büyütenlere hayran olmamak mümkün değil.Kızım hafiften sanki anne diyor gibi,evlat sevgisi başka bir şey imiş.Pütürlü gıdaları yemek istemiyor her şey püre olsun istiyor bu konuda biraz sıkıntılıyım.Tecrübeli anneler sizden yardım bekliyorum.Buraları çook özledimmm artık tüm kış birlikteyiz inşallah.Gelelim fırında levreğimize,aslında aynı ızgarada olmuş gibi oluyor ve çok zahmetsiz.
MALZEMELER

4 tane levrek

Yarım çay bardağı zeytinyağı

1 Yemek kaşığı tereyağ

Kafi miktarda tuz

YAPILIŞI

Balıkları güzelce yıkayın ve çok iyi süzün

Fırın tepsinizi yağlı kağıt ile yağlayın

Levrekleri aralarında boşluk bırakacak şekilde sıralayın

1 Yemek kaşığı tereyağını balıkların içine paylaştırın

Tuz ve zeytinyağını karıştırıp bir fırça yardımı ile balıkların üstüne sürün

200 derecelik fırında yaklaşık 1 saat pişirin.

Roka ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

58 yorum:

Şengülce dedi ki...

canım levrek rokayla beraber harika olmuş balığı çok severim annem ellerine sağlık .iyi hafta sonları..Blogcudaki yorumun için teşekkürler ..sevgiler .

Pembe Tatlar dedi ki...

Hoşgeldiniz...
Balık nefis gözüküyor ellerinşize sağlık mutlu pazarlar...

Eya dedi ki...

Aysecigim hos geldin...sevgiler

zehra

Baharcicegi dedi ki...

Canim evlat sevgisi bambaska bir sey,Allah yavruna uzun ömürler versin
baligin her cesidini cok severim izgarada pisen baligin lezzeti enfes olur,eline saglik

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım :)
sevgiler...

eldivenlerim dedi ki...

balık harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

keskinli dedi ki...

hos geldin canim kizini güle güle büyüt insallah balikda enfes ellerine saglik sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

yavruya öpücükler..
hoşgeldiniz..

Tijen dedi ki...

Büyüdü mü tatlı minik? Ne tatlıdır kimbilir! Bizim Maya sıpası koca kazık oldu artık, o bebeklik hallerini özlüyorum ama bu halini de seviyorum. Hele hala dedi mi akan sular duruyor...

Hansa dedi ki...

Ben bu ızgara gibi olan zahmetsiz balığı keşfettim edeli heeeep yaparım eline sağlık canım çok nefis duruyor.Ayrıca kızın büyüyünce senden bir şey isteyince ilk burda bizimle paylaş.Göreceksin uzun zaman olmayacak .çoook hızlı akıyor vakit dediğin.
sevgiler.

karamel mutfak dedi ki...

ohh roklarda ne güzel görünüyor balık desen başka güzel ellerine salık...
sevgiler.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Pamuk Ayşem,

Kızın 8-9 aylık oldu değil mi? Ay! şimdi en tatlı zamanları. Ben de senin yerinde olsam başından hiç ayrılmam, bütün zamanımı ona veririm. Dediğin gibi hele bir de ANNE desin bak.
Benim de lüferden sonra en sevdiğim balıktır levrek. Afiyetler olsun sizlere, senin gibi kızın da inşallah balığı sever (benim koca bebeğim ağzına koymuyor ya çok üzülüyorum)

Seni ve kızını çok öpüyorum.
Sevgilerimle,

akasyakokusu dedi ki...

Ayşe'cim seni görmek ne güzeldi...
Tatlı bebişin nasıl oldu...
Bak şimdi şirinliği gözüme geldi sevmek istedim...Canım benim öpüver yerime emi..
Ehhh bebişi eline aldın bak zaman su gibi akıp gidecek 20 yılı sende göreceksin..Ağız tadınla sağlığınla sevenlerinle uzuun bir ömrün olsun canım..amin.
Balığa hasretim şu aralar sezonu açmadık henüz..Eşimde öyle heryerden balık almaz güvenmez ki..Neyse tabağın benim olsun eline sağlık güzelim..

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldin cnm
balık harika ellerine sağlık
kızınla sana ömüüür boyu mutluluklar

Disalce dedi ki...

bende bu konuda çok zorlanmıştım...kızım katı pütürlü gıdalara çok geç başlamıştı..yutkunmada zorluklar çektim..

aslında bebek 4-5 aylıkken yavaş yavaş vermeye başlamak gerekiyormuş ki alışsın..ben boğazına durur korkularıyla vermemiştim..ama sonra zorluğunu gördüm..

inşallah bi an önce alışır..

levrek rokaların arasında harika görünüyor..ellerine sağlık...

DENİZSEFASI dedi ki...

mehaba canım hoşgeldin.
çocuk büyütürken her aşama daha zormuş gibi geliyor ama zaman geçtikçe geriye bir bakmışsın ki ona da alışmış. sadece fazlaca sabır gerekiyor.

balıklar harika görünüyor, ellerine sağlık

görüşmek üzere

Mimosa Café dedi ki...

ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler. sizin de balık pek güzel görünüyor. deniz kokusunu burnumuza getirdi :) elinize sağlık.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Kızından "anne" kelimesini duymak ne güzel bir duygu olmalı:). Ben daha anne olmadığım için bilemiyorum ama tahmin edebiliyorum, Allah bağışlasın.
Levrek çok leziz görünüyor, ellerine sağlık..
Sevgiler:).
aslı

Adsız dedi ki...

Aysecim sende hosgeldin,baligi bende senin gibi çok seviyorum hemen hemen her çesidini yerim çok faydali levrek te sahane sunulmus...kuzucugunda bak büyümeye baslamis,allah anali babali büyütsün insallah...melegimizi de kocaman öpüyorum..

kelebeklisaniyeler/huriye

Bir Dilim Düş dedi ki...

Balık, roka offf hem sağlıklı hem de leziz :)))Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

mutfakcini dedi ki...

ben de tavada yaptım dün :)tavsiye ederim.sizinki d eçok leziz görünüyor ellerinzie sağlık,afiyetler olsun.

SOFRAM dedi ki...

Hoşgeldin canım, minik yaramaz bütün vaktini alıyor değil mi, ama zaman öyle çabuk geçiyor ki insan bu zamnki hallerini çok özlüyor,bu günleri doyasıya yaşa canım.Canım bebeğin ne kadar püre şeklinde yemek istese de sen sakın yapma sonra ileriki yaşlarda da aynısını istiyor ve taneli şeyleri yemekte zorlanıyor, sadece çatalla ezerek ver, sakın bledırdan geçirme zaten gaz yapıyor.Canım sana kolay gelsin, bebişi öptüm...
Canım levrek en sevdiğim balıklardan, çok lezzetli oluyor, ben de bu şekilde fırında ızgara ayarında yapıyorum,çok güzel oluyor, seninki de harika görünüyor, hele de yanında rokayla nefis, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

sevimin sayfasi dedi ki...

balik harika görünüyor,
ellerine saglik canim

lezzetyolculugu dedi ki...

Maşallah sağ olan çabuk büyüyor Allah sağlık sıhhat versin.Balık çok sağlıklı bir gıda özelliklede çocuklar için.Anne bol miktarda yiyecekki süt ile bebeğede geçsin.

Ferkay dedi ki...

Ayşecim teşekkür ederim. Ben çok balık sevmem ama yersem mutlaka ızgara veya fırın yaparım. Senin balıklarda ye beni diyor.
Minik kızının güzel yanaklarından öpüyorum.
Sevgiler..

pelince dedi ki...

Ayşecim seni görmek çok güzel,gelicem gelicem gelemdim bir türlü.. çocuk büyütmek gerçekten zor iş,kolay gelsin hepimize.... :))
levrek nefis olmuş,bende çok severim...
ellerine sağlık....

sevgiler..

Adsız dedi ki...

İlgine teşekkür ederim canım.
Ellerine sağlık.

Neşeli Sesler dedi ki...

Canım selam,
Resim nasıl da albeni ye beni diyor:)

Bebek ısrarla reddetse de O'nu tehlikeye atmayacak kadar minik parçaları vermeye devam et. Bir süre sonra alışacaktır.
Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Ayşecim harika bir görüntü ellerine
sağlık çok özlettin kendini kocaman
öpüyorum...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim hosgeldin:))
Nasilsin bakalim haaa?
Kücük prensesimiz demek artik yemeklerden yiyor.Canim bana sorarsan cok her seyi püre yapip verme.Alistirmaya bak agzina herseyi tut.Yoksa tembel alisir katiseyler yemez sonra.En kolayi corbanin icine ekmek ici ufalayip öyle baslamak.
Canim sana kolay gelsin.
Arayi uzatma:))
Sevgilerle.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Pamuk Aysem,
tekrar hosgelmis aramiza diyorum.

Sende minik güzelligi büyütügüne göre artik daha aktif bir Bloggerci olursun insallah.

Ne olursa olsun, onlarin iyiliginden önemli baska birsey yok bence bu dünyada.

Balik yanindaki yesilliklerle cok istah acici görünüyor, ellerine saglik diyorum canim benim.

Selamlar ve kocaman öptüm ikinizi.

Unknown dedi ki...

selam ayşeciğim kızın hayırlı ve uzun ömürlü olsun inşaallah balığa bayılırım sağlıkla kal canım

angel dedi ki...

selam arkadasim...anne olmak kadar guzel bir duygu varmi?allah aratmasin isteyen herkese tatdirsin....

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ayşecim aynı tatlı mazeretlere sahibiz ama Masal'cık kocaman abla oldu artık:)

Levrek ve roka ne güzel ikilidir.Hatta öyle alıştımki rokaya eskiden sadece balıkla yerken şimdi hemen hemen her öğün yer oldum:)Masalcık anne sütü alıyorsa çok işine yarar

sevgiler

Hatice dedi ki...

Sevgili Ayşe kızını güle güle büyüt, umarım zorlukların da kısa zamanda üstesinden gelirsin, kolay gelsin sana...

Artık balık mevsimi geldi, yanında yeşillik ya da soğan ve maydanozlu bir salatayla çok iyi gidiyor doğrusu, ellerine sağlık...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor...
Ellerinize saglik

peynir hösmelimi dedi ki...

Kurban Bayramin kutlu mutlu olsun.
Nice mutlu bayramlara:))

sevimin sayfasi dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.
sevgilerimle sevim

keskinli dedi ki...

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

pelince dedi ki...

Nerelerdesin ??? kuzucuk büyümüştür artık.. hadi bekliyoruz yeni tarifler..

öpüyorum..

Tuğba dedi ki...

Ayşecim,
benim kızım 2,5 yaşında şuanda.Püre yemek istemesi,biraz katı daha doğrusu taneli yemekleri istememesi normal.Zamanla onlarıda yiyecek bunu hiç kendine dert etme.Herşeyin bir zamanı var canım,annelik sabır istiyor:)
bende beklerim,artık sitemdeyim.
sevgiler..

Unknown dedi ki...

ARKADAŞIM BENDE BEBEK BÜYÜTÜYORUM HEMDE OKUL OKUYORUM AMA BLOGUIMU BU KADAR BOŞ BIRAKMIYORUM SENDE KATIL ARAMIZA ARTIK BEKLİYORUZ.

Melek* dedi ki...

fırında balık yapma konusunda kendime çok güveniyorum. ama seninkide çok güzel olmuş ellerine kollarına sağlık

Unknown dedi ki...

Canım nerelerdesin çok özlettin kendi
ni inşallah bir sorun yoktur.Ara sıra
ses ver olurmu kocaman öptüm...

Melek* dedi ki...

wae ne hoş bir görüntü ellerine sağlık.

peynir hösmelimi dedi ki...

Aysecim merhaba.
Nasilsin canim iyimisin?
Seni merak ediyorum artik.bari arasira yorum birak.Kücük prenses cokmu yoruyor seni?
Canim gel bak biz Almanci blogcular bulustuk.
Öpüyorum seni.
Sevgilerle.

essra dedi ki...

o nasıl bir resim ya beni ye diyo resmen

DeNiZ.KaYRa dedi ki...

balığın her türlüsüne bayılırım bu danefis gözüküyor.ellerine sağlık denizkayra.blogspot.com

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Balık her zaman favorimdir. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.

sevimin sayfasi dedi ki...

Regaib kandilin mübarek olsun.
ALLAH sana sevdiklerinle beraber mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşamayı nasip etsin.
SEVIM

YeMeK vAkTi dedi ki...

gördüğüm en güzel balık sunumlarından biri elerinize sağlık

Denise dedi ki...

O kadar güzel fotoğraflamışsınız ki bir kaç kere yutkunmak zorunda kaldım
Elinize sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

Ellerin duaya uzandığı, sinelerin dostlara açıldığı, gözlerin masumiyet aradığı bu mübarek günde tüm dualarınız kabul olması dileğiyle iyi kandiller.

Unknown dedi ki...

Canım inşallah bir sorun yoktur merak
ediyorum sevgiler...

rüya güzel dedi ki...

levrek balığı kadar hoşuma giden başka bir balık tanımıyorum. her gün olsa yerim diye düşpünüyorum.
tarif için tesekkurler

Adsız dedi ki...

Sitenizin adı benim en sevdiklerimden,bayılırım balkabağına,bu rada balık nefis görünüyor,ellerinize sağlık.

sevimin sayfasi dedi ki...

Kardeşliğin daimi olduğu, sevgilerin birleştiği, dostlukların bitmediği yine de mutlu, umutlu ve sevgi dolu,rahmetlerin yağmur gibi yağdığı nice kandillere...
sevim

Blog Arşivi